Contact

Klantenservice

Heb je vragen over het gebruik van Huurwoningen.nl, je abonnement of andere zaken? Dan staat onze klantenservice voor je klaar! Wist je dat we veel voorkomende vragen ook op onze website beantwoorden? De kans is groot dat jouw vraag hier tussen staat. Handig, want zo heb je direct duidelijkheid!

Scrol door naar het onderwerp waar je een vraag over hebt

Veelgestelde vragen

Account & abonnement

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt een account bij Huurwoningen aanmaken door je via de website aan te melden. Het account komt tot stand nadat wij jouw aanmelding per het opgegeven e-mailadres hebben bevestigd. Klik hier om een (gratis) account aan te maken.

Hoe maak ik een Premium account aan?

Om toegang te krijgen tot de volledige informatie van een woning en contact op te nemen met de betreffende verhuurder of makelaar, dien je een Premium account af te sluiten. Klik hier om een Premium account af te sluiten.

Ik heb al een account, hoe upgrade ik deze naar een Premium account?

Dit kan gemakkelijk via de website! Ga via je account naar Mijn abonnement en klik vervolgens op Start direct je premiumaccount.

Ik heb de IBAN verificatie gedaan maar heb nog geen Premium account, hoe kan dat?

Het kan voorkomen dat je de IBAN verificatie hebt doorlopen maar er geen Premium account tot stand is gekomen. De betaling van €0,01 wordt in dat geval automatisch naar je teruggestort. Wij vragen je om het proces opnieuw te doorlopen.

Hoe lang duurt de proefperiode?

De proefperiode duurt 7 dagen. Daarna wordt het Premium account automatisch gestart.

Wat zijn de kosten voor Huurwoningen?

De eerste 7 dagen kun je gratis gebruikmaken van de proefperiode. Na deze 7 dagen wordt je account automatisch omgezet naar het Premium account en wordt er €29,95 per maand in rekening gebracht.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Ga via je account naar Mijn Profiel. Hier kun je jouw voornaam, achternaam en telefoonnummer aanpassen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je je wachtwoord bent vergeten. Om deze gemakkelijk opnieuw in te stellen, kun je op ‘wachtwoord vergeten?’ klikken tijdens het inlogproces. Na het invullen van je e-mailadres ontvang je een e-mail met een verificatiecode om een nieuw wachtwoord in te stellen. Let op! Deze code moet worden ingevuld op de pagina waar je het verzoek hebt gedaan. Sluit deze pagina dus niet.

Ik ontvang geen e-mail of verificatiecode om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, wat nu?

Vervelend om te horen dat je geen e-mail of verificatiecode ontvangt om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Wij adviseren je om ook je spam mailbox te checken. Heb je alsnog geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Hoe kan ik mij uitschrijven van jullie e-mails?

In iedere e-mail die je van ons ontvangt zie je onderaan de e-mail een mogelijkheid om je uit te schrijven van onze e-mails. Ontvang je e-mailnotificaties van woningen die niet aan je wensen voldoen? Verfijn dan je zoekopdracht via deze pagina.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Het is helaas niet mogelijk om zelf je account te verwijderen. Je dient hiervoor contact op te nemen via info@huurwoningen.nl. Houd er rekening mee dat wij je account niet kunnen verwijderen wanneer je nog een openstaande factuur hebt.

Kan ik mijn abonnement op ieder gewenst moment opzeggen?

Ja, je kunt je Premium account op ieder gewenst moment opzeggen. Na het opzeggen van je Premium account wordt deze automatisch beëindigd op de laatste dag van de lopende abonnementsmaand. Je ontvangt hiervan ook een bevestiging per e-mail.

Ik heb nooit een Premium account aangemaakt maar er wordt wel maandelijks een bedrag afgeschreven, hoe kan dat?

Bij het aanmaken van een Premium account vragen we je altijd om een IBAN verificatie te doorlopen. Dit doen we om er zeker van te zijn dat jij degene bent die het abonnement wilt afsluiten. Als je hier vragen over hebt of denkt dat er iets niet klopt, raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen dit verder voor je uitzoeken.

Advertenties

Ik heb interesse in een woning op Huurwoningen, hoe kom ik in contact?

Huurwoningen is zelf geen makelaar of verhuurder. De woningen op onze website worden geadverteerd door makelaars of particuliere verhuurders. Daarnaast kun je woningen op onze website vinden die afkomstig zijn van makelaars websites. Om toegang te krijgen tot de contactgegevens of te reageren op de woning, heb je een Premiumaccount nodig. Klik hier om een Premiumaccount aan te maken. 

Ik zie geen contactgegevens van de verhuurder, hoe komt dat?

Om toegang te krijgen tot de contactgegevens of te reageren op de woning, heb je een Premiumaccount nodig. Klik hier om een Premiumaccount aan te maken. Heb je al een Premiumaccount, maar zie je geen telefoonnummer van de makelaar of verhuurder? Dan hebben zij ervoor gekozen om deze niet te tonen. Sommige makelaars en verhuurders willen liever eerst via het contactformulier op Huurwoningen worden benaderd, voordat ze het telefoonnummer met je delen. Zorg er dus voor dat je een goede eerste indruk maakt met je bericht!

Ik heb nog geen reactie ontvangen van de verhuurder, wat kan ik doen?

Om te reageren op een woning, heb je een Premiumaccount nodig. Ga daarom ten eerste na of je een Premiumaccount hebt aangemaakt. Klik hier om dit alsnog te doen.

We proberen verhuurders zo veel mogelijk te stimuleren om iets van zich te laten horen. Echter kunnen we niet garanderen dat een makelaar of verhuurder op ieder bericht reageert. Ons advies is om telefonisch contact op te nemen wanneer het telefoonnummer bij de advertentie wordt weergegeven.

Hoe kan ik een zoekopdracht aanmaken?

Om een zoekopdracht aan te maken dien je te zoeken naar woningen en vervolgens te klikken op ‘’Bewaar zoekopdracht’’. Deze knop vind je bovenaan de pagina.

Ik ontvang geen e-mails over mijn zoekopdrachten, hoe komt dat?

Controleer eerst of je zoekopdrachten hebt ingesteld. Je kunt deze vinden in je account onder het kopje Zoekopdrachten. Het is ook mogelijk dat er op dit moment geen woningen op onze website staan die voldoen aan jouw zoekopdracht(en). Heb je zoekopdrachten ingesteld en zijn er wel woningen die hieraan voldoen? Kijk dan of ze in je spamfolder terecht zijn gekomen. Als dat niet het geval is, neem dan contact met ons op.

Kan ik een zoekopdracht aanmaken voor meerdere plaatsen en verschillende filters?

Ja, dat kan zeker! Dit is echter niet mogelijk in één zoekopdracht. We raden aan om voor elke combinatie een nieuwe zoekopdracht aan te maken.

Hoe beheer ik mijn zoekopdrachten?

Je kunt je zoekopdrachten inzien en verwijderen via de knop Zoekopdrachten rechtsboven op de pagina. Een zoekopdracht wijzigen is helaas niet mogelijk.

Hoe kan ik een fout in een advertentie melden?

Wat vervelend dat er onjuiste informatie in de advertentie staat. Om de kwaliteit van onze website te waarborgen, vragen we je dit bij ons te melden. Dit kan via de Vertel het ons-knop aan de rechterzijde van de advertentie, waar je kunt aangeven welke informatie niet klopt. Je kunt ook direct contact met ons opnemen via info@huurwoningen.nl. We doen ons best om je melding zo snel mogelijk in behandeling te nemen.

Ik denk dat een woningadvertentie nep is. Wat moet ik doen?

Wij doen er alles aan om de echtheid van alle advertenties op onze website te verifiëren. Kom je toch een verdachte woningadvertentie tegen? Aarzel niet om dit direct te melden door een e-mail te sturen naar info@huurwoningen.nl. Het is ook mogelijk om op de knop Vertel het ons te klikken. Deze vind je aan de rechterzijde van de advertentie. We doen ons best om je melding zo snel mogelijk in behandeling te nemen.

Betaling

Hoe lang duurt de proefperiode?

De proefperiode duurt 7 dagen. Daarna wordt het Premium account automatisch gestart.

Wat zijn de kosten voor Huurwoningen?

De eerste 7 dagen kun je gratis gebruikmaken van de proefperiode. Na deze 7 dagen wordt je account automatisch omgezet naar het Premium account en wordt er €29,95 per maand in rekening gebracht.

Wanneer wordt de betaling afgeschreven?

De eerste betaling wordt op de dag na het aflopen van jouw proefperiode afgeschreven. Omdat het abonnement automatisch maandelijks wordt vernieuwd, zal de afschrijving telkens rond dezelfde dag van de maand plaatsvinden. Via je account → Mijn abonnementAbonnement beherenFactuurgeschiedenis kun je terugvinden wanneer de nieuwe betaalperiode is ingegaan.

Ik heb de IBAN verificatie gedaan maar heb nog geen Premium account, hoe kan dat?

Het kan voorkomen dat je de IBAN verificatie hebt doorlopen maar er geen Premium account tot stand is gekomen. De betaling van €0,01 wordt in dat geval automatisch naar je teruggestort. Wij vragen je om het proces opnieuw te doorlopen.

Zijn er kosten als ik mijn account niet gebruik?

Heb je een Premium account? Dan betaal je hiervoor €29,95 per maand. Het Premium account wordt iedere maand automatisch verlengd, tot het moment dat je je uitschrijft. Dit betekent dat we maandelijks €29,95 in rekening brengen, ook als je je account niet gebruikt. Let op dat je je Premium account tijdig opzegt, hier ben je zelf verantwoordelijk voor.

Ik heb mijn Premium account vorige maand opgezegd, waarom is er deze maand toch geld geïncasseerd?

Als je je Premium account hebt opgezegd, wordt deze aan het einde van de lopende abonnementsmaand beëindigd. Het kan daarom voorkomen dat, nadat je je Premium account hebt opgezegd, er nog een laatste afschrijving plaatsvindt. Deze afschrijving is voor het gebruik van je Premium account tijdens de lopende (en laatste) abonnementsmaand.

In de bevestiging van de opzegging wordt vermeld tot wanneer je gebruik kunt maken van het abonnement.

Ik heb nooit een Premium account aangemaakt maar er wordt wel maandelijks een bedrag afgeschreven, hoe kan dat?

Bij het aanmaken van een Premium account vragen we je altijd om een IBAN verificatie te doorlopen. Dit doen we om er zeker van te zijn dat jij degene bent die het abonnement wilt afsluiten. Als je hier vragen over hebt of denkt dat er iets niet klopt, raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen dit verder voor je uitzoeken.

Waarom is mijn betaling mislukt?

Een mislukte betaling kan voorkomen door onvoldoende saldo of een incassoblokkade op je rekening. Wanneer een incasso niet kan worden uitgevoerd, ontvangen wij hiervan een melding van jouw bank. De factuur wordt dan gemarkeerd als niet betaald. Naar aanleiding hiervan ontvang je betalingsherinneringen. Je dient de betaling dan alsnog via de gestelde termijn te voldoen.

Kan ik mijn betalingsmethode aanpassen?

Ja, zeker! Log hiervoor in op je account en ga naar Mijn abonnement → Abonnement beheren → Betaalmethodes → Nieuwe toevoegen.

Waarom heb ik een factuur ontvangen?

Je ontvangt een factuur wanneer de betaling niet kon worden afgeschreven of wanneer je de betaling zelf hebt teruggeboekt. De betaling staat dan namelijk nog open. Om deze openstaande betaling alsnog te kunnen voldoen, ontvang je een factuur per e-mail inclusief betaallink en een betalingstermijn.

Ik heb meerdere facturen ontvangen, waarom is dat?

Per betaling die niet kon worden afgeschreven of die je zelf hebt teruggeboekt, ontvang je een factuur. Het kan daarom voorkomen dat je meerdere facturen van ons ontvangt. Dit betekent dat er voor meerdere abonnementsmaanden een betaling openstaat. Via de ontvangen e-mail kun je de facturen inzien. Hier vind je ook een betaallink en de termijn waarop de betaling moet worden voldaan.

Waar kan ik mijn facturen terugvinden?

Je kunt je facturen terugvinden in je account. Ga hiervoor naar Mijn abonnement → Abonnement beheren → Factuurgeschiedenis. Ook kun je hier terugzien of je nog openstaande betalingen hebt.

Waarom heb ik een aanmaning ontvangen van PayQ Incasso?

Wanneer wij jouw betaling(en) na meerdere verstuurde herinneringen niet hebben ontvangen binnen de gestelde betaaltermijn, zijn wij gemachtigd om de openstaande facturen uit handen te geven aan een incassobureau. Hierna dien je de betaling te voldoen via PayQ Incasso. Houd er rekening mee dat er incassokosten in rekening kunnen worden gebracht.

Woning verhuren

Hoe plaats ik een advertentie?

Wat leuk dat je jouw woning te huur wilt aanbieden op onze website! Klik hier om gemakkelijk een advertentie aan te maken. Nadat we jouw advertentie hebben geverifieerd plaatsen we de advertentie gratis op onze website. Met maandelijks 1,7 miljoen bezoekers wordt jouw woning gegarandeerd door duizenden woningzoekenden per dag bekeken. Zo is je woning verhuren een eitje!

Wanneer is mijn advertentie zichtbaar op Huurwoningen?

We snappen dat je jouw woning zo snel mogelijk wilt verhuren. Nadat je de advertentie hebt aangemaakt, zal ons Customer Success team binnen enkele werkdagen contact met je opnemen om de verificatie te doorlopen. Wordt jouw advertentie goedgekeurd, dan wordt deze direct op onze website geplaatst!
Indien jouw woning na drie werkdagen nog niet zichtbaar is op onze website, check dan jouw mailbox. Het kan voorkomen dat er iets ontbreekt in jouw advertentie. Heb je niets van ons ontvangen? Neem dan contact op via verhuren@huurwoningen.nl of 010-7200728.

Welke persoonlijke gegevens zijn zichtbaar bij de advertentie?

Bij een advertentie wordt standaard de straatnaam, postcode en plaats getoond. Om jouw privacy te waarborgen, zal het huisnummer niet zichtbaar zijn in de advertentie. Hetzelfde geldt voor jouw naam. Daarnaast mag je zelf kiezen of je jouw telefoonnummer wilt tonen bij de advertentie, dit kun je instellen in jouw account.

Is mijn huisnummer zichtbaar bij de advertentie?

Nee, om jouw privacy te waarborgen is het huisnummer niet zichtbaar bij de advertentie.

Waar kan ik de reacties op mijn advertentie inzien?

Je ontvangt de reacties van woningzoekers automatisch in jouw mailbox. Momenteel is het helaas niet mogelijk om deze via je account in te zien.

Hoe kan ik reageren op de woningzoeker?

Momenteel is het helaas niet mogelijk om de reacties van woningzoekers via je account in te zien. Je ontvangt de reacties van woningzoekers per e-mail. In deze e-mail vind je ook de contactgegevens, deze kun je gebruiken om contact op te nemen.

Kan ik mijn advertentie extra promoten?

Wil je meer aandacht voor je woning? Dat kan! Wij bieden verschillende pakketten aan die 

hieraan kunnen bijdragen. Je vindt deze pakketten terug in jouw account. Ga naar Advertenties en klik op Promoten. Kies vervolgens het gewenste pakket. De betaling van het pakket kun je voldoen door middel van iDeal.

Hoe wijzig ik mijn advertentie?

Om je advertentie aan te passen dien je te zijn ingelogd met het account waarmee je de advertentie hebt aangemaakt. Ga in het overzicht van je account naar Advertenties en klik vervolgens op Bewerken aan de rechterzijde van de betreffende woning (bij de drie verticale puntjes). Hier kun je informatie wijzigen, toevoegen of verwijderen. Let op! Het is niet mogelijk om de locatie van de woning aan te passen.

Hoe kan ik de advertentie offline halen?

Om ervoor te zorgen dat je advertentie niet meer zichtbaar is op de website, dien je te zijn ingelogd met het account waarmee je de advertentie hebt aangemaakt. Ga in het overzicht van je account naar Advertenties en klik vervolgens op Depubliceren aan de rechterzijde van de betreffende woning (bij de drie verticale puntjes). Houd er rekening mee dat de website nogmaals om een bevestiging vraagt. Eenmaal bevestigd wordt jouw advertentie direct verwijderd van onze website.

Hoe verwijder ik mijn advertentie?

Is jouw woning verhuurd, ontvang je te veel reacties of wil je de advertentie tijdelijk niet meer op onze website tonen? Dan vragen wij je vriendelijk om de advertentie zelf te verwijderen. Hiervoor dien je te zijn ingelogd met het account waarmee je de advertentie hebt aangemaakt. Ga in het overzicht van je account naar Advertenties en klik vervolgens op Depubliceren aan de rechterzijde van de betreffende woning (bij de drie verticale puntjes). Houd er rekening mee dat de website nogmaals om een bevestiging vraagt. Eenmaal bevestigd wordt jouw advertentie direct verwijderd van onze website. Wil je de advertentie ook verwijderen uit jouw account? Kies dan voor Verwijderen. Let op, dit betekent wel dat je bij een volgende keer de gehele advertentie opnieuw dient aan te maken.

Kan ik een oude advertentie opnieuw online plaatsen?

Indien je de advertentie niet uit jouw account hebt verwijderd, is het mogelijk om deze opnieuw online te plaatsen. Ga hiervoor in het overzicht van je account naar Advertenties en klik vervolgens op Publiceren aan de rechterzijde van de betreffende woning (bij de drie verticale puntjes). Vergeet niet om de advertentie eerst te controleren op eventuele wijzigingen zoals huurprijs en ingangsdatum.

Overig

Mag een verhuurder of makelaar bemiddelingskosten in rekening brengen?

Enkel in specifieke gevallen mag een verhuurder of makelaar bemiddelingskosten in rekening brengen. We hebben hier een uitgebreid artikel over geschreven, deze vind je hier.

Hoe herken ik een oplichter?

Alle huurwoningen die op Huurwoningen zijn geplaatst, worden aangeboden door particuliere verhuurders of makelaars. De ruime meerderheid van deze verhuurders is betrouwbaar en geeft eerlijke informatie over de woning. Helaas maakt een kleine groep mensen misbruik van het vertrouwen van bezoekers van Huurwoningen. Je kunt in dit artikel meer lezen over hoe je een oplichter kunt herkennen en wat je kunt doen om de kansen op fraude zo klein mogelijk te houden.

Over Huurwoningen

Wat is Huurwoningen?

Sinds 2011 is Huurwoningen actief als dé grootste huurwoningen marktplaats van Nederland. Ons doel is om woningaanbieders en woningzoekers samen te brengen en ervoor te zorgen dat jij als woningzoeker sneller en makkelijker een woning kunt vinden. Huurwoningen brengt al het woningaanbod van makelaars en particuliere verhuurders samen op één overzichtelijke plek.

Welke services bieden jullie aan?

Huurwoningen is een verzamelplatform waar je huurwoningen in heel Nederland kunt bekijken. Je kunt eenvoudig zoekopdrachten invoeren, filters toepassen, zoekopdrachten opslaan en e-mails ontvangen zodra er nieuwe woningen beschikbaar komen die aan jouw wensen voldoen. Wij hebben echter geen specifieke informatie over de woningen op ons platform. Voor meer details kun je rechtstreeks contact opnemen met de makelaar of particuliere verhuurder.

Wat zijn de kosten voor Huurwoningen?

De eerste 7 dagen kun je gratis gebruikmaken van de proefperiode. Na deze 7 dagen wordt je account automatisch omgezet naar het Premiumaccount en wordt er €29,95 per maand in rekening gebracht.

Hoe komen woningen op jullie website?

We hebben dagelijks contact met makelaars om ervoor te zorgen dat hun huurwoningen op onze website worden getoond. Inmiddels plaatsen ruim 1.600 makelaars hun aanbod op Huurwoningen. Ook kunnen particuliere verhuurders bij ons terecht om hun woningen te verhuren en indexeren wij het aanbod van makelaars over heel Nederland. Kortom: we werken elke dag hard om het woningaanbod van alle aanbieders te verzamelen in één compleet overzicht voor woningzoekers.

Hoe kan ik in contact komen met Huurwoningen?

Je kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar info@huurwoningen.nl. We streven ernaar om je binnen twee werkdagen van een reactie te voorzien.

Wanneer is de klantenservice beschikbaar?

Onze klantenservice is beschikbaar tijdens kantooruren (maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur).

Ik heb een klacht, hoe kan ik hier melding van maken?

Wat jammer om te horen dat je een klacht hebt. We komen graag met je in contact om te kijken of we jouw klacht samen kunnen oplossen. Klik hier voor onze klachtenprocedure.

Hebben jullie een bezoekadres?

Nee, het is niet mogelijk om ons kantoor te bezoeken. Uiteraard kun je ons wel per e-mail of telefonisch bereiken.

Telefoon

Helaas kunnen wij je niet helpen met vragen over (de beschikbaarheid van) een woning. Hiervoor kun je contact opnemen met de verhuurder. De gegevens staan naast of onder de advertentie.

Voor andere vragen

Telefoon: 010-7200730
Email: info@huurwoningen.nl

Onze WhatsApp-telefoon is momenteel buiten gebruik. We vragen je vriendelijk om ons te bellen op 010-7200730 of te mailen naar info@huurwoningen.nl. Bedankt voor je begrip!

Openingstijden

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Op feestdagen is de klantenservice gesloten.

Info

Huurwoningen is onderdeel van TreeHouse B.V.

Blaak 555
3011 GB Rotterdam
KvK-nummer 24426419
BTW nummer NL818785974.B01

Heb je een klacht of ben je niet helemaal tevreden met onze service? Dat vinden we jammer! We komen graag met je in contact om te kijken of we jouw klacht samen kunnen oplossen.